ראשי » נדלן » ממ"ד תקני – לוודא שגם ממ"ד עומד בתקן

ממ"ד תקני – לוודא שגם ממ"ד עומד בתקן

במדינת ישראל, החל משנת 1992 החוק קובע: בכל דירה חדשה צריך להיות ממ"ד. הפירוש של ראשי התיבות הוא" מרחב מוגן דירתי, ואכן יש בכך צורך. המרחב הזה יוכל להגן עלינו מפני מצבים כמו רעידות אדמה, יריד של טילים וכדומה. עם זאת, חשוב להבין שלצורך ההגנה הזאת, הממ"ד חייב להיות בנוי בצורה תקנית. תוהים מה אומר החוק בנושא של תקן ממד? כל התשובות במאמר שלפניכם.

תקן ממ"ד – מה הוא כולל?

על מנת שנוכל לבנות ממ"ד שבאמת ימלא את הייעוד שלו, הוא חייב להיות תקני. כאשר מדברים על תקן ממד מדברים על מספר חוקים ותקנות שיש לקחת בחשבון עוד בשלב תכנון הממ"ד. למשל:

  • השטח הפנימי של הממ"ד, כלומר נטו וללא הקירות, חייב להיות לפחות 9 מ"ר.
  • הגובה של הממ"ד חייב להיות לפחות 2.5 מטרים. מצד שני, הוא לא יכול להיות גבוה מ2.8 מטרים.
  • מבחינת חומרי הבנייה: תקן ממד קובע שיש לבנות את החלל הזה מבטון מזוין כמקשה אחת.
  • חייבים להיות מותקנים בממ"ד: צינורות אוורור, דלת הדף וחלון הדף שאטום כולו לאב"כ.

בנוסף לכל אלה, כדאי לדעת שהחל ממאי 2010, חובה גם להתקין בממ"ד מערכת אוורור וסינון. יש לכך חשיבות אדירה שכן שהייה ממושכת בממ"ד ללא מערכת אוורור עלולה להיות קשה במיוחד.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לחדר ממ''ד? השאירו פרטים

מה עושים אם יש בעיה בחלון הממ"ד

לא אחת קורה שאנחנו מגלים שיש בעיה בחלון הממ"ד. פעמים רבות אנחנו דוחים את הטיפול בבעיה, כי זה לא נראה כמו משהו דחוף. עם זאת חשוב להבין: אנחנו לא באמת יודעים מתי יהיה לנו צורך בממ"ד. יתרה מכך, אם החלון בו לא יהיה מספיק אטום, היעילות של החדר כולו תרד. לכן חשוב להזמין שירותי תיקון חלון ממד, ויפה שעה אחת קודם. חלון הממ"ד שלנו חייב להיות אטום וחזק הרבה יותר לעומת החלונות הרגילים בבית. הסיבה לכך ברורה: רק אטימות מלאה תמנע חדירת טיפים, גזים מסוכנים ועוד. זה לא במקרה שאותו תקן ממד מתייחס גם לחלון. לכן, אם יש לכם בעיה בחלון הממ"ד, רצוי שתפנו אל המומחים להזמנת שירותי תיקון במהירות.

תיקונים שניתן לבצע לחלון הממ"ד

בכל תקן ממד שנקרא בנוסח כזה או אחר, אנחנו נראה שהחלון הוא עניין מרכזי. ברוב המקרים הבעיות הנפוצות שיש בחלונות ממ"ד הם: בעיות בידית, הצורך לתקן צירים שבורים, בעיה של אטימות, חלון ממ"ד שנתקע ואי אפשר להזיז אותו, זכוכית שבורה בחלון הממ"ד והצורך לתקן את כנפי הפלדה של חלון הממ"ד.

לכן, אפילו אם נדמה לכם שיש בעיה חמורה בחלון הממ"ד שלכם, לא כדאי להזניח אותה. יש לפנות אל אנשי המקצוע, להזמין אותם למקום ובעזרתם להחזיר את הממ"ד כולו לממ"ד שעומד בתקן.

בחירת אנשי המקצוע לתיקון תקלות בממ"ד

בין אם אתם בונים היום ממד בהתאם לאותו תקן ממד ובין אם אתם מתקנים בעיות בממ"ד הקיים, אתם צריכים עזרה. עליכם לפנות אל אנשי המקצוע הנכונים, וחשוב לעצור ולבדוק במי אתם בוחרים. העניין הוא שבגלל שיש תקן ממד ברור וקבוע, לא כל שיפוצניק יוכל לבצע עבודות כאלה. צריך להכי את התקן ואת החוקים. בנוסף, צריך להיות בעל ניסיון כדי להצליח לתקן גם בעיות שונות בחלון הממ"ד. לכן, אם תוכלו לבדוק בשבע עיניים לאיזה אנשי מקצוע אתם פונים, מה טוב. כך תוכלו להיות בטוחים שמי שאחראי על תיקן התקלות בממ"ד שלכם באמת יעשה עבודה טובה ומקצועית.