ראשי » טיפים » איך לבחור עורך דין גירושין – כך תבחרו בצורה הטובה ביותר

איך לבחור עורך דין גירושין – כך תבחרו בצורה הטובה ביותר

בחיים תמיד כדאי לדעת לשכור מומחים שייעצו לנו במצבי משבר ולחץ. אחד מהמשברים היותר קשים שכל אדם כמעט יכול לחוות בחייו הוא גירושין. פירוק של זוגיות שתמיד מתלווה גם בפירוק מלא של משפחה. כאשר תרצו להתגרש, אל תעשו זאת לבד. אלא אתם חייבים לשכור עורך דין גירושין שייעץ לכם מבחינה משפטית. הוא יעזור לכם ברגעי משבר רבים וידריך אתכם איך לנהוג על מנת שטובתנו תובטח.

מה זה הסכם גירושין?

הסדר גירושין מתחלק ל-2 סעיפים משפטיים עיקריים ברוב המקרים. הסכם חלוקת הרכוש המשותף והסכם חלוקת המשמרות על הילדים המשותפים. שני סעיפים אלו רגישים מאוד הן מבחינה משפטית והן מבחינה כלכלית (ורגשית). עורך דין גירושין מומלץ יוכל לסייע לכם להגיע להסכם גירושין הוגן מבלי שתצטרכו לפנות לבית המשפט. תמיד עדיף להגיע להסדר גירושין לא דרך בית משפט. כי הליכים משפטיים שנערכים בבית המשפט יכולים להימשך שנים רבות. כמו כן, ההשלכות יכולות להיות כבדות מאוד. מבחינת הוצאות כספיות רבות, העברת הילדים במשברים ועוגמת נפש שתמשיך להשפיע לעוד שנים רבות

איך לבחור עורך דין גירושין
עורך דין גירושין צריך גם לבחור לפי הכימיה ביניכם.

גירושין ללא עימותים

כאשר אתם מחליטים להתגרש, אתם לא חייבים להיכנס למלחמת עולם. ניתן להתגרש בלי עימותים וברוח טובה כאשר חותמים על הסכם הגירושין. וזאת תצטרכו לעשות בעזרת עורך דין גירושין שהוא גם מגשר בדרך כלל. היתרונות של הליך גישור הם רבים והיתרון המרכזי הוא שהליך גישור הוא הליך של הידברות ושיח. בהליך גישור בני הזוג יכולים להשמיע את הקול שלהם ולהישמע, ומתחשבים בשניהם. חשוב להדגיש שלעיתים בית המשפט יכול למנות עורך דין לענייני משפחה שייצג את האינטרס של ילדיי בני הזוג שמתגרשים. בכל מקרה הליך גישור הוא קצר יותר באופן משמעותי וזול יותר ביחס למשפט שמתנהל בבית דין רבני או בבית דין לענייני משפחה. הליך הגישור מעוגן בחוקים. המגשר מתחשב בחוק הקיים כאשר הוא קובע את הסכם הגירושין. אך לרוב, הגישור גורם לכך שההסכם יהיה הרע במיעוטו לשני הצדדים (כל צד נדרש להגיע לפשרות כואבות בהליך).

מחפשים גם עורך דין גירושין? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם

למה צריך עורך דין גירושין?

בכל מקרה, גם אם זה ברוח טובה כדאי לכם לשכור עורך דין גירושין כי הוא יוכל לשמור על האינטרסים שלכם. עם כל הרצון הטוב שיש לנו, לא תמיד ניתן להתגרש באופן יפה. לעיתים, גירושין יכולים להפוך להיות מאבק קשה מאוד בין שני בני הזוג. אם זה על חלוקת הרכוש שלהם או על הקביעה של מי יקבל משמורת מלאה על הילדים. עורך דין גירושין מומחה ומנוסה יוכל למנוע מכם מלבצע טעויות משפטיות. טעויות אלה יכולות לקבוע את חלוקת הרכוש ביניכם. או חלוקת המשמורת על הילדים לרעתנו ובניגוד לדעה ולרצון האישיים שלנו.

איך לבחור עורך דין גירושין?

לפני שאתם באים לבחור עורך דין גירושין אתם צריכים קודם כל לשים לב האם יש כימיה אישית ביניכם. אם אתם מרגישים בנוח עם העורך הדין ומרגישים שאתם יכולים לסמוך עליו. אלו שני מצבים שחשוב לשים לב אליהם כדי שתוכלו לבחור עורך דין שבאמת יעזור לכם. עורך דין אמין ומקצועי יוכל לגלות רגישות כלפיכם. הרי אתם נמצאים במצב עדין גם מבחינה אישית וגם משפטית. ורק הוא יוכל לסייע לכם מאוד לצלוח את המשבר הזה.

בסופו של דבר, כשאתם מגיעים להחלטה שאתם רוצים להתגרש אסור לכם לחכות יותר מידי. מציאת עורך דין טוב צריכה להיות הצעד הראשון שתעשו לאחר ההחלטה להתגרש. במקרים מסוימים אתם אפילו צריכים להתייעץ קודם עם עורך דין. וזאת לפני שאתם מודיעים לבן או לבת הזוג שלכם על הרצון שלנו להיפרד. הגירושין עצמם יכולים להיות מצב מאתגר וקשה מאוד מבחינה רגשית וכלכלית. אך אם תעשו את זה בצורה נכונה יהיה לכם קל יותר להמשיך הלאה. לאחר שתצליחו לעבור יחד עם העורך דין את המשבר, רק אז תוכלו לפתוח בחיים טובים ומאושרים יותר.