ראשי » נדלן » תכנון חדר ממ"ד – למה חשוב לשים לב

תכנון חדר ממ"ד – למה חשוב לשים לב

במדינת ישראל חובה לבנות ממ"ד בכל דירה חדשה. כך קובע החוק, ויש לכך סיבה טובה: החדר הזה יכול להגן עלינו בעת צרה. הוא יכול להגן עלינו בעת מתקפת טילים, רעידת אדמה וכדומה. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו רבים אחרים, תוהים: איך מתכננים חדר ממד בצורה נכונה?

לא בונים חדר ממד לפני שמבינים את החוק

חשוב להבין שבכל מה שנוגע לבניית חדר ממד, יש מעט דברים שנוכל להחליט לבד. כלומר, יש נהלים מאוד ברורים ותקן מפורט שמתייחס לפרמטרים שונים לגבי החדר הזה. למשל, התקן קובע שהחדר הזה חייב להיות בשטח של 9 מ"ר לפחות. בנוסף, התקן גם קובע שגובה הקירות בחדר הממ"ד לא יכול להיות גבוה מ2.8 מטר. מעבר לכל אלה, כמובן שהתקן גם מדבר על חלון ממד תקין, שכן זה אלמנט חשוב מאוד. משמעות הדברים היא שעוד הרבה לפני שמתחילים את הבניה, צריך לתכנן את הדברים. אין כל טעם לבנות חדר ממד שלא עומד בתקנות ולכן חשוב להיעזר במומחים עבור המשימה הזאת.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לחדר ממ''ד? השאירו פרטים

מגדירים מה עושים עם החדר בחיי היומיום

בעיה משמעותית עם חדר הממ"ד, כמעט אצל כולם, זה שהוא עומד כאבן שאין לה הופכין. אנחנו מחויבים לבנות חדר ממד, אך בפועל, אנחנו לא משתמשים בו. אם אתם רוצים להימנע ממצב כזה, ובצדק, כדאי שתיתנו לחדר הזה ייעוד מראש. למשל, האם תרצו שבחיי היומיום הממ"ד יהיה החדר של הילדים? או שאולי תרצו שזה יהיה חדר העבודה הביתי שלכם? חשוב להבין שהגדרת הייעוד תעזור לכם מאוד. במקום להפוך את החדר הזה למחסן, תוכלו לתכנן את הדברים ולעצב את החדר בהתאם.

מה עושים עם הקירות הלבנים

נקודה נוספת שכולם מדברים עליה בהקשר של תכנון ועיצוב חדר ממד, אלה הם הקירות. החוק הרי קובע שהקירות חייבים להיות בנויים מבטון. משמעות הדברים היא שיהיה מאוד קשה לקשט אותם על ידי תליית תמונות. עם זאת, הגיע הזמן להבין שזה לא אומר שהקירות חייבים להישאר לבנים. ההפך הוא הנכון. ניתן לתלות עליהם, למשל, טפטים או מדבקות קיר. בצורה כזאת החדר עצמו כבר ייראה הרבה יותר חמים ומזמין. מה שכן, כדאי להתאים את הקישוטים לקירות לייעוד של החדר. בצורה כזאת יהיה לכם יותר נעים להיכנס לחדר ולעשות בו את השימוש הרצוי.

שילובי צבעים נכונים

החלטתם שהממ"ד יהיה חדר הילדים? אתם רוצים שהוא יהיה חדר השינה שלכם? זה לא משנה הייעוד של החדר. מה שכן חשוב, זה לשלב בו את הצבעים הנכונים. חדר שיישאר כולו רק לבן יהיה הרבה פחות מזמין, וזו הבעיה העיקרית עם הממ"ד. לעומת זאת, אם תשלבו בממ"ד שלכם גם רהיטים צבעוניים, זה ישפר את המצב. הממ"ד הרבה פעמים מרגיש לכולנו הרבה יותר מידי קר ולא נעים. לכן כדאי לקחת בחשבון גם אלמנטים שונים כמו שטיחים צבעוניים וכדומה. אתם תראו בעצמכם שהשילוב בין כל האלמנטים האלה יהפוך את הממ"ד שלכם למקסים.

לסיכום, חדר ממד הוא חדר שכולנו חייבים שיהיה לנו בבית. המטרה שלו היא להגן עלינו ולכן החוק קובע בצורה מפורשת שיש צורך בחדר הזה. עם זאת, בהחלט ניתן לעצב את הממ"ד בצורה כזו שהוא יוכל לשמש אותנו גם בחיי היומיום. רצוי מאוד להשקיע בכך, כי בצורה כזאת אתם תרוויחו חדר בבית. זקוקים לעזרה? פנו אל מעצב מוכשר שיוכל לסייע לכם להפוך את הממ"ד לחדר הכי יפה ומזמין שיש לכם בבית!