ראשי » משפטי » החשיבות של כתיבת צוואה אצל עורך דין ירושה מיומן ומנוסה

החשיבות של כתיבת צוואה אצל עורך דין ירושה מיומן ומנוסה

אנשים לא נוטים לחשוב יותר מדי על היום שאחרי, וגם אם כן חושבים, לא באמת מבינים שהבירוקרטיה יכולה לרדוף אחריהם עד לקבר. יש להבין שצוואה אכן חשוב לעשות, אך גם חשוב להבין כיצד עורכים אותה נכון, כך שהיא לא תשתמע לשני פנים, לא תעורר חיכוכים משפחתיים, ובעיקר תיישר קו עם החוק. מכאן שאם רוצים לעשות צוואה באופן מושכל ושקול, בהחלט יש צורך לערב עורך דין ירושה. מדוע, למה ואיך? כל התשובות מחכות לכם בפנים!

מדוע צוואה עדיפה על ירושה?

ידוע לכל שגם ללא צוואה תהיה ירושה, וזאת כי יש חוקים מאוד ברורים בנושא. חוקים שמסבירים מי מקבל כמה ובאיזה שלב. עם זאת, לא תמיד מתאים להתנהל בהתאם לצו הירושה, ופה ניתן למצוא אינספור סיבות. ייתכן שמדובר בזוג שאינו נשוי. אולי מדובר בחשש שהילדים ייכפו על ההורה הנותר בחיים למכור את הנכס שבו הוא גר. ייתכן שלא מעוניינים לחלק את הממון שווה בשווה בין כל הילדים. אולי הזוג פרוד ולא גרוש, ולכן מבקשים לוודא שבן/ת הזוג לא יקבל לידיו את הירושה. ייתכן שלא סומכים על הילדים שיידעו כיצד להתנהל עם הנכס בשלמותו, אז מבקשים להשאיר הנחיות מדויקות. מקרים רבים קיימים. מכאן שהרוב מוצא לנכון לשלוט כמה שניתן בנעשה גם לאחר שילך לעולמו. כל הסיבות הללו מסמנות את חשיבותה העצומה של צוואה.

נמנעים מטעויות מיותרות

בנוסף לחשיבות הצוואה, יש להבין מדוע למרות שניתן לכתוב לבד צוואה, עדיף לערב עורך דין ירושה. אומנם אין זה מורכב לכתוב צוואה, אך יש ליישר קו עם החוק. כדאי גם לקחת בחשבון את מגוון המשמעויות בכל סעיף. העורך דין יקפיד שהצוואה תיכתב כנדרש (כולל חתימה, ותוספת של תאריך). וללא נוכחות האנשים המוזכרים כיורשים. כמו כן, עורך דין ירושה יסייע לעבור על הדברים, כך שניתן להיות בטוחים שהכוונה המקורית אכן ברורה. מעבר לכך, עורך דין מנוסה יודע להצביע על מגוון כשלים ועל דרכי התייעלות. לצורך הדוגמה הוא יכול להציע סוג של צוואה יותר מתאימה (למשל צוואה הדדית). יכול להצביע על סעיפים שעשויים לעורר ויכוחים משפחתיים. יכול להצביע על השלכות כלכליות וכדומהה

לקבלת ייעוץ ללא עלות מעורך דין ירושה השאירו פרטים

יש המלצות הכרחיות שגם לכם כדאי להכיר

כפי שניתן להתחיל להבין, עורך דין ירושה יודע לראות את התמונה השלמה, ומנקודה זו להעניק שלל המלצות הכרחיות. מכאן שגם אם חושבים שניתן להסתדר לבד, שיודעים איזה רכוש קיים ולמי בדיוק מבקשים להשאיר אותו, שווה לבצע זאת לצד תמיכה מקצועית. אי לכך גם אם ביום יום אתם אנשים שנוהגים להסתדר לבד, את ההחלטה החשובה שעשויה להשפיע באופן ניכר על חייהם של האנשים הקרובים לכם מכל, יש לבצע באופן נטול טעויות. מבקשים דוגמה נוספת? ובכן לא רבים יודעים שניתן להשאיר ירושה גם למי שטרם נולד, שניתן להשאיר תנאים (אך לא בכול צורה) ואף שניתן להשאיר רכוש שאומנם אינו ברשותכם, אך שעתיד להתווסף לאחר שתלכו לעולמכם.

כשמבקשים להפיק את המרב

לסיכום נציין שבין אם מבקשים להימנע מחיכוכים משפחתיים, בין אם מבקשים לבחור בחוכמה בסוג המתאים ביותר של הצוואה, בין אם מבקשים לוודא שהצוואה ברורה ועומדת בתכתיבי החוק ובאופן כללי אם מבקשים להפיק את המירב, בהחלט מומלץ לערב ייעוץ מקצועי. פשוט קובעים פגישה ויושבים על הדברים. כמו כן, ראוי לדעת שעורך דין ירושה משרת גם את הצד השני. עשוי לייצג גם את בני המשפחה שלא פעם מתקשים להשיג את שמגיע להם מתוקף הירושה. מוגש כחומר למחשבה.